Italienisches Kulturinstitut Berlin
The Kulturkalender presents the rich series of events organized by the IIC Berlin: lectures, panel discussions, concerts, presentations, theater, cinema. Three digital booklets per year with bilingual text, paginated for easy reference and downloadable from the institutional website. Each is distinguished by a background color and a geometric image resulting from an interweaving of two-color vertical lines to communicate the goal of the Italian Cultural Institutes abroad: exchange and integration between cultures.
The collaboration with the IIC Berlin continues with the graphic design of the booklets for Dedika, a series of special events focused each year on a prominent personality in Italian culture. A custom typeface was designed for the cover, which interacts with a background image with a 3D effect.
The language courses –SprachKurse– are a highlight of the IIC Berlin. The cover of the semi-annual digital brochure with the course schedule recalls the circularity of communication; the image is even more effective in the animated version for use on social media.
Il Calendario della Cultura presenta la ricca serie di eventi organizzati dall’IIC di Berlino: conferenze, tavole rotonde, concerti, presentazioni, teatro, cinema. Tre libretti digitali all’anno con testo bilingue, impaginati per una facile consultazione e scaricabili dal sito istituzionale. Ognuno è contraddistinto da un colore di fondo e da un’immagine geometrica frutto di un intreccio di linee verticali bicolori a comunicare l’obiettivo degli Istituti Italiani di Cultura all’estero: lo scambio e l’integrazione tra le culture.
La collaborazione con l’Istituto Italiano di Cultura di Berlino prosegue con la progettazione grafica degli opuscoli per Dedika, una serie di eventi speciali incentrati ogni anno su una personalità di spicco della cultura italiana. Per la copertina è stato progettato un nuovo font che interagisce con un’immagine di sfondo con effetto 3D.
I corsi di lingua –SprachKurse– sono un punto di forza dell’IIC di Berlino. La copertina della brochure digitale semestrale con il programma dei corsi richiama la circolarità della comunicazione; l’immagine è ancora più efficace nella versione animata per l’uso sui social.