The Colosseum Book

Year:
2017
Place:
Client:

50 Books | 50 Covers 2017, AIGA + Design Observer

«The Colosseum should be demolished and built again in plastic»: Goffredo Parise’s neo-Futurist outburst dates back to the 1960s, when Pop Art in Rome chose the Colosseum as a fetish of Italian culture.

With this in mind and starting from the cover, the fragments collected in the book are classified in the layout itself: iconographic materials and pages of literature are arranged in eloquent associations, where the printed word is treated like an image, both continuously presented in relation to the monument.

The cover design has been awarded in the competition “50 Books | 50 Covers 2017” organized by AIGA and Design Observer.

The Colosseum Book
Curated by Nunzio Giustozzi
Publisher Electa
Size 17×24 cm
Pages 256
Binding Paperback
Year of publication 2017
ISBN 9788891813435

«Bisognerebbe abbattere il Colosseo e rifarlo di plastica»: l’empito neo-futurista di Goffredo Parise risale agli anni sessanta, quando la Pop Art romana eleggeva il Colosseo a feticcio della cultura italiana.

In questo spirito, dichiarato fin dalla copertina, il volume raccoglie frammenti e li oggettivizza catalogandoli nell’impaginazione: materiali iconografici e pagine letterarie ordinati in associazioni eloquenti, in cui la parola stampata è trattata come l’immagine, letti in continua relazione con il monumento.

Il progetto di copertina è stato premiato nel concorso “50 Books | 50 Covers 2017” organizzato da AIGA e Design Observer.

The Colosseum Book
A cura di Nunzio Giustozzi
Editore Electa
Formato 17×24 cm
Pagine 256
Confezione Brossura
Anno di pubblicazione 2017
ISBN 9788891813411