Artissima 2012

Year:
2012
Place:
Client:
Subject:

«Since 2012 Artissima has developed a coherent graphic image in constant evolution, a variegated visual path, the ideal exploration of the potential of the logotype: not one but five logos placed on a pink background have given form, over the years, to different conceptually connected variations.

Designed by Leonardo Sonnoli with Irene Bacchi, the visual identity of Artissima narrates the heterogeneous character of the artistic practices that enliven the world of contemporary art. In their process, the logos have assembled kaleidoscopic images over the years: they have been explored in three dimensions, they have become magnetic fields, metaphorical poles of attraction of artistic expression.»

«Dal 2012 Artissima ha sviluppato un’immagine grafica coerente e in costante evoluzione, un percorso visivo variegato, ideale esplorazione delle potenzialità offerte dal logotipo: non uno, ma cinque loghi declinati su fondo rosa hanno dato forma negli anni a diverse varianti concettualmente connesse.

Progettata da Leonardo Sonnoli con Irene Bacchi, l’identità visiva di Artissima narra l’eterogeneità delle pratiche artistiche che animano il mondo dell’arte contemporanea. Nel loro processo i logotipi hanno negli anni composto immagini caleidoscopiche, sono stati esplorati tridimensionalmente, sono diventati campi magnetici, metaforici poli di attrazione dell’espressione artistica.»